דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לא לעשות בראיון עבודה? 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 636   [ נצפה 3429 פעמים ]

מה אסור בשום אופן לעשות בראיון?

 

לאחר סדרת המאמרים שלי בנושא ראיונות עבודה אפקטיביים, ברצוני במאמר זה לרכז 10 כללי "אל תעשה" מרכזיים, עליהם עליך להקפיד לעולם בראיון עבודה! ואלה הם:

 

כלל 1.

אל תאחר! לעולם אל תאחר לראיון עבודה. הדבר יוצר רושם גרוע ופוגע ברושם הראשוני שעליך ליצור היטב. להיפך! השתדל להקדים כרבע שעה ממועד הראיון שנקבע לך. זה רק לטובתך. נצל את הדקות הללו להתרשמות כוללת מן המקום, האווירה, הפרטים הקטנים. מנף זאת אם תוכל - במהלך הראיון.

 

כלל 2.

אל תתווכח עם המראיין! המראיין - הוא נתון. ואין זה משנה כלל אם להערכתך המקצועית הוא טועה בפרט זה או אחר. אל תקטע אותו, אל תיכנס לדבריו ואל תתקן אותו. זכור! הדבר החשוב והעיקרי הוא לא מי מראיין אותך אלא איך אתה מתראיין מולו!

 

כלל 3.

אל תתלבש בצורה "צעקנית" או "צבעונית" מידי. הקפד על הופעה נאה וסולידית. גברים - חולצות כותנה בהירות וחלקות, בצבעי פסטל. נשים - חולצות מכופתרות בצבעים הולמים את גוון העור. מכנסיים/חצאיות - בהתאם לתפקיד המיועד ולתרבות הארגונית עליה למדת מהכנתך לקראת הראיון.

 

כלל 4.

אל תמנע מקשר עין! יש רבים ה"בורחים" מיצירת קשר עין כשהם עונים על שאלות המראיין. אם מתוך חשיבה וניסוח התשובה, אם מתוך אי נעימות. ואז - נוטים "לגלגל עיניים" כלפי מעלה, להשפיל מבט או לנעוץ מבט בניירת על השולחן. אל תעשה זאת! קשר עין פירושו: יחד. שימוש במקור האנרגיה בפנים ויצירת תחושה של "אנחנו באותו תדר". כל "בריחה" כזו, היא "איבוד של המון נקודות" באינטראקציה עם המראיין. שמור על קשר עין לאורך כל הראיון!

 

כלל 5.

אל תשמיץ את מקום העבודה / או מנהלים קודמים. לא תמיד לצערנו, מסיימים יפה -עם עזיבת מקום עבודה. לעתים, אף לאחר שנים ארוכות של עבודה. כאב העזיבה ותחושת העוול המוצדקת אולי לטעמך,  עלולים להביא אותך המתראיין להשמצת המקום הקודם. אל תעשה זאת! הדבר יצור רושם שלך כ-Trouble maker ויביא את המראיין להרהור" "מזה אולי עלי לחשוש ממנו..."

 

כלל 6.

אל תשתמש במלים שליליות. המנע ככל האפשר משימוש במילים שליליות בראיון. למלים - תפקיד חשוב מאד בהבניית האווירה וביצירת הרושם החיובי בראיון עבודה. מלים חיוביות - אווירה חיובית. מלים שליליות - אווירה שלילית. כל מילות השלילה - "לא ובנותיה - Out. כל מילות החיוב - "כן ובנותיה" - In.

 

כלל 7.

אל תיבהל מהגדרות תפקיד "מפוצצות". לעתים במהלך ראיון, ירצה המראיין גם כן להרשים אותך. בעיקר אם מצאת חן בעיניו ויצרת בו עניין להעסיקך. הוא יפרט רבות אודות הארגון וגם אודות התפקיד. בתוך כך, יאדירו ויתן הגדרת תפקיד "מפוצצת". אל תיבהל! הקשב היטב ולקלוט את הפרטים הקטנים, אשר בהם מצויה החכמה כולה.

 

 

כלל 8.

אל תמנע מהצגת חסרונותיך/חולשותיך/קשייך - באם נשאלת עליהם. מה שיותר גרוע מחסרונות המראיין הוא העובדה שאינו מודע להם כלל! תשובה גרועה ביותר היא:"לא קשה לי עם כלום" או:"אין לי חסרונות". לכולנו יש. לכן זכור! יותר מהחיסרון עצמו, מעניין את המראיין אם אתה מודע לו! עשה עבודה! הכן את עצמך!

 

כלל 9.

אל תיתן "ערך מוחלט" לציפיות השכר שלך. רבים הנוקבים סכום חד משמעי כשהם נשאלים לגבי השכר. המנע מכך. השתדל להכין את עצמך כמיטב יכולתך לגבי ציפיות השכר שלך וגבולות המינימום - מקסימום להם תסכים והצג תמיד טווח ביניים: בין X ל-Y. אלה, יאפשרו ניהול מו"מ, באם הרשמת את המעסיק ביתר הפרמטרים.

 

כלל 10.

אל תשיב בשלילה - לשאלת הסיום בראיון:"האם יש לך שאלות?" למעלה מ-90% מהמתראיינים מחמיצים את ההזדמנות היחידה כמעט שניתנת להם במהלך הראיון, לשאול שאלות בסיום הראיון. חבל! מדובר בהחמצה כפולה: גם מהיבט הויתור על פרטים שעניינו אותך כי "לא נעים לך לשאול" וגם מהיבט הצגה אסרטיבית של עצמך. שלב זה בראיון, הוא השלב בו תוכל להוכיח הקשבה, עניין, קליטת נתונים ונכונות להתחיל לעבוד! אז גם כאן, תמיד: "כן, בבקשה" ואז הצג את שאלה או שתיים שנותרו לך ללא מענה.

 

בהצלחה!

אם עדיין לא קיבלת את הספר המעולה שלי לכתיבת קורות חיים מנצחים ב-4 צעדים, לחץ על הלינק למטה וקבל מידית גישה אל הספר.

 http://www.perezyozma.co.il/4stepscv


 

 

אורית טינו פרץ


http://perezyozma.co.il/4stepscv/


http://www.facebook.com/oritinnueperez




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב